Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Így készült: Fitness fotózás Gigi Hadiddal

Így készült: Fitness fotózás Gigi Hadiddal Gigi Hadid topmodellt Monica May fotózta a Reebok számára. May elmagyarázza, hogyan segítette hozzá a világítási setupja ahhoz, hogy sokfajta képet tudjon lőni rövid idő alatt annak ellenére, hogy a napsütés nem volt épp együttműködő.

A fotózás a Roundhouse ügynökségen keresztül zajlott, a kreatív vezetők Joe Sundby, Mako Miyamoto voltak, Mike Toretta pedig a művészeti vezető.

Az eredeti cikket itt találjátok teljes hosszában, itt és most csak a tömör lényeget fordítottam le.

Fotó: Reebok / Monica May - monicamayphotography.com

Monica Mayt, aki fotós és rendező egyszemélyben, mozifilmes fotózási stílusa szokták felkérni a megrendelők. A mostani fotózáson melynek főszereplője Gigi Hadid, a Reebok reklámarca, több setupot is meglőttek, végigkövetve a kisasszony fitness edzésrutinját.

Fotó: Reebok / Monica May - monicamayphotography.com

A Roundhouse-tól, vagyis a Reebok reklámügynökségétől érkező kreatívok May portfóliójára jellemző képekre hivatkoztak, úgymint "hangulatos, könnyű, légies és meleg" stílusúak, ez volt a cél a mostani fotózáson is. Szerették volna, ha Hadid többféle cuccot visel többféle szituációban, úgymint megérkezés, ezdés, levezetés, pakolás a táskába, relaxálás az öltözőben. A helyszín egy raktárszerű épület volt New Jerseyben, aminek hatalmas osztott ablakai voltak. "Amikor a megrendelő »könnyű, légies és meleg« hangulatot emlegetett, egyből ez a környezet jutott eszembe." - emlékezett May.

Fotó: Reebok / Monica May - monicamayphotography.com

Mivel októberben May a napsütésre nemigen számíthatott, így az volt a koncept, hogy lámpákat telepít az ablakon kívülre, és ezzel imitálja a betűző napot. Bent az épületben pedig olyan fény kellett, ami nagyjából lefedi Hadid mozgását, és minimális módosításokkal lehessen sokféle beállítást lőni vele.

Fotó: Reebok / Monica May - monicamayphotography.com

"Egy ilyen fotózásnál, amikor nagyon sok képet kell készíteni korlátozott időintervallumban, az időterv részletesen le van bontva: 10 perc erre a fotóra, 20 perc amarra. Felkészültnek kell lenni." - mondja May.

Fotó: Reebok / Monica May - monicamayphotography.com

Maynek egy napja volt a helyszínkeresésre, illetve bejárni az ügyféllel a többszintes ipari területet. A prop-stylist öltözőszekrényeket telepített be, egy padot, és edzőfelszereléseket. A fotósnak eztán újabb egy napja volt megcsinálni a tesztvilágításokat, egy másik napja lefotózni néhány Reebok terméket, és további egy nap Hadidot fotózni a helyszínen.

Fotó: Reebok / Monica May - monicamayphotography.com

A belső tér méretei miatt May tudta, hogy rengeteg lámpára lesz szüksége, így rendelt egy 3,5 tonnás teherautót, egy nagy adag vakut, néhány HMI lámpát, amit egy másik helyszínen használt, amikor Hadidot az öltözőben fotózta.

Az "elővilágítós" napon May és csapata felállította a lámpákat kültéren és beltéren egyaránt, majd a csapat néhány tagját beállítva fénydublőrnek készített tesztfotókat. Az ablaküvegekre néhány helyen fóliákat ragasztottak, hogy megszórják vagy épp elszínezzék a beérkező fényt, és egy füstgép is volt a teremben, hogy némi homályt imitáljon a fotókon.

Fotó: Reebok / Monica May - monicamayphotography.com

A stáb 35 tagból állt a helyszínen, beleértve a fodrászokat, sminkeseket, a technikai személyzetet, Hadid asszisztensét, és egy csapatot, akik "kulisszák mögötti" videót forgattak.

Ami a fénytechnikát illeti, May a Broncolor Scoro 3200-at választotta beltérre, kültéren pedig Broncolor Pulso Twin fejeket (2x3200Ws) P65 reflektorral szerelve, 1/4 CT straw fóliával takarva, hogy meleg fény áradjon be az ablakon keresztül.

Beltérben két 6x6 méteres diffúz keretet állítottak fel, mindegyik mögött vakuk voltak fehér ernyőkkel. Ez a szett mindig a kamera mögé került elhelyezésre. May így azt az illúziót keltette, mintha lenne még egy világos fal a teremben, és arról verődik vissza az ablakfény. Ezen kívül egy fény volt még gurulós állványon, vagy asszisztens által kézben tartva, mely egy szűkített vaku volt arra az esetre, ha túl sötét, fekete ruhák voltak Hadidon, amit külön meg kellett világítani.

Fotó: Reebok / Monica May - monicamayphotography.com

May egy kézben tartott Nikon D810-et használt a fotókhoz, melynek képét monitorra lőtték ki. Obik terén 24-70-es és 70-200-as zoomokat váltogatott, illetve néhány fotóhoz fix 85mm-t. A legtöbb fotó 1/250s-on készült.

A retust és utómunkát az ügyfél intézte, bár a fotós adott némi instrukciót a retusőrnek. Photoshopot, Capture One-t és Lightroomhoz használtak a feldolgozáshoz.

A fotók egy részét Monica May weboldalán találjátok, illetve még néhány extra képet a cikk forrásoldalán, a PDN Online-on.